Namo pardavimas

Norint parduoti namą, neužtenka tik patalpinti skelbimą, rasti pirkėją ir priimti mokėjimą.

Iš tiesų, namo pardavimas yra ganėtinai ilgai trunkantis procesas, kuriame reikia daugybės tinkamai užpildytų dokumentų ir tikrai nemažai laiko. Kadangi laiko ir žinių šioje srityje daug kam stinga, kuomet savininkas ima galvoti, jog „Noriu parduoti namą“, nemaža dalis pardavėjų kreipiasi į NT brokerius, kad šie padėtų organizuoti pardavimą. Pasižiūrėkime į tai, ko reikia norint parduoti namą Lietuvoje, kokia nauda iš to pardavimo ir kodėl verta kreiptis į brokerį dėl jo paslaugų! 

Kiek jūsų būstas vertas šiandien?
Pasitikrinkite nemokamai

Kaip parduoti namą?

Visų pirma – turite tvirtai apsispręsti, jog „Noriu parduoti namą“. Kuomet prasideda pardavimo procesas ir tvarkomi dokumentai, apsigalvojimas kuomet kitos šalys investavo pastangų, lėšų ir laiko, jums patiems gali kainuoti.

Jeigu pardavimą norite atlikti patys, jums reikėtų sutikrinti namo dokumentus – ar jie yra tvarkingi. Tad namo pardavimo procesas prasideda nuo reikiamų dokumentų surinkimo. Štai jų sąrašas:

  • Galiojantis asmens dokumentas;
  • nuosavybės teisę įrodantys dokumentai (dažniausiai – notarinė sutartis);
  • Registrų centro išrašas – pagrindinė informacija apie namą;
  • žemės sklypo planas ir kadastrinių matavimų byla (pastarojo reikalauja dauguma pirkėjų);
  • NŽT leidimas parduoti, jeigu parduodamas namas turi ūkinės paskirties sklypą;
  • energetinio naudingumo sertifikatas (nauji statiniai jį beveik visada jau turi, o senus reikia testuoti);
  • kiti leidimai, priklausomai nuo jūsų situacijos:
    • Sutuoktinių leidimas;
    • įgaliojimas parduoti;
    • teismo leidimas parduoti, jeigu turite nepilnamečių vaikų;
    • kredito įstaigos leidimas parduoti, jeigu namas yra su paskola;
    • valstybinių ar savivaldybių, ar atitinkamų įgaliotų institucijų leidimai, jeigu turtas areštuotas;
    • turto padalijimo dokumentai, jeigu esate išsiskyrę;
    • kita.

Kaip matote, reikės tikrai nemažai dokumentų. Būtent dėl šių ypatumų, kad yra daug biurokratijos ir administracinio darbo, namo pardavimo eiga yra ilga ir kartais trunka mėnesius. Ką jau kalbėti, kuomet yra papildomų niuansų dėl turto pardavimo po paveldėjimo ar turint nepilnamečių vaikų. 

Ar žinote, kur visų dokumentų ieškoti? Ar galite skirti savo laiko kone kiekvieną dieną ir vykti į atitinkamas institucijas užsakyti, pasiimti, atsispausdinti, užpildyti ir paruošti įvairias formas? Jeigu taip – galbūt tai daryti ir verta, tačiau tik pagalvokite, kiek laiko pavyktų sutaupyti, jeigu tai už jus atliktų kažkas kitas? O juk būtent šias paslaugas ir teikia nekilnojamo turto brokeriai!

Namo pardavimo nauda 

Galima įžvelgti ne vieną naudą ir privalumą, kodėl gali būti verta parduoti nuosavą namą. Nors kiekvienas atvejis yra labai individualus, tačiau dažniausiai namo pardavimo nauda būna finansinė. Retesniais atvejais nauda yra pasiekiama komforto prasme, kuomet didelį namą išlaikyti nebepatogu ir geriau norisi persikelti į mažesnį būstą arba pakeisti gyvenamąją vietą (pvz., arčiau miesto).

Parduoti žmonės dažniausiai ryžtasi tada, kai mato, jog namo vertė pakilo arba, kai nusprendžia keltis į kitą gyvenamąją vietą. Daug kas parduoda ir paveldėtą nekilnojamą turtą. Paveldėto NT pardavimas šiek tiek skiriasi nuo įprastinio proceso, todėl vertėtų pasikonsultuoti su pardavimo specialistais.

Sutrumpintai pasakysime, kad dažniausiai namo pardavimas atliekamas tam, kad pavyktų pakeisti gyvenamąją vietą ir įsigyti naujus namus, išvengti didelių paveldėto būsto išlaidų arba, kad pavyktų uždirbti ir pasiteisintų investicija!

Namo pardavimo mokesčiai

Galbūt žinote, kad už namo pardavimą reikia mokėti Gyventojų pajamų mokestį (GPM). Tai yra savotiškas pelno mokestis, kurio struktūra tokia, kad jį pagrinde turėtų mokėti tie žmonės, kurie parduoda būstą su intencija iš jo uždirbti. Dėl to egzistuoja ne viena mokesčio lengvata, kuria pasinaudojus nereikia mokėti GPM.

Šis mokestis skaičiuojamas nuo jūsų pelno, kurį gavote iš sandorio. GPM tarifas yra 15%. Taigi:

  • Jeigu pirkote namą už 100 000€, ir pardavėte po metų už 130 000€, reikės mokėti 15% nuo jūsų uždirbto pelno – 30 000€. Iš galutinės sumos dar galima atimti remonto ar kitas išlaidas.

Visgi yra ir lengvatų, kuriomis pasinaudoję galėsite teisėtai nemokėti GPM už parduodamą namą. Štai atvejai, kada mokėti GPM už namo pardavimą nereikia:

  • Negavote pelno;
  • šis NT yra jūsų nuosavybė jau daugiau nei 10 metų;
  • tai yra jūsų gyvenamoji vieta (trumpiau nei du metus) ir per vienerius metus nuo pardavimo įsigysite kitą būstą ir jame deklaruosite savo gyvenamą vietą;
  • du pastaruosius metus gyvenote šiame būste – t.y. buvote deklaravę savo gyvenamą vietą;
  • paveldėjimo atveju pardavėte pigiau nei rinkos kaina (nustatyta po individualaus vertinimo);
  • būsto remonto ar atnaujinimo metu patyrėte daugiau išlaidų nei uždirbote ir galite tai įrodyti (sąskaitos, čekiai).

Kodėl verta pasinaudoti brokerių paslaugomis?

Brokerių paslaugomis pasinaudoti verta, nes tuomet namo pardavimo procesas gerokai paspartėja ir pasidaro mažiau varginantis. 

Brokeris, visų pirma, palengvina administracinę naštą, nes žino kaip ir kur tvarkyti dokumentus, padeda pasiruošti kiekvienam pardavimo etapui. Procesas pasidaro aiškus, namo pardavimo žingsniai pasidaro lengvesni.

Didelė nauda įžvelgiama ir iš tos pusės, kad objektas parduodamas už geriausią kainą. Brokeriai yra profesionalūs pardavėjai, todėl tiksliai nustato vertę ir yra puikūs derybininkai, tad sandoris įvyksta palankiausiomis sąlygomis. Nepamirškite, kad pardavimo metu brokeris atstovauja jus, o nuo to, kokia kaina parduos, priklauso ir jų pačių atlygis.

Galiausiai, brokeris pakonsultuos ir padės išvengti nežinomybės. Jeigu jūsų pirkėjui ar jums pačiam kyla klausimų dėl įkeisto namo pardavimo arba norite iš karto po pardavimo pirkti naują NT išsimokėtinai, profesionalūs brokeriai tikrai padės išvengti klaidų ir įgyvendinti tikslus!

UNTU – nemokama brokerių atranka ir konsultacija

Kuomet norite greitai ir paprastai parduoti namą už aukščiausią kainą, verta pasinaudoti UNTU paslaugomis. Visų pirma, mūsų sistemoje kiekvienas naudotojas gali automatizuotu būdu, nemokamai nusistatyti savo nekilnojamo turto rinkos vertę. Šis apytikslis skaičius jums galėtų padėti geriau pasiruošti pardavimui.

Po automatizuoto vertinimo galime pasiūlyti išsamesnę ir taip pat nemokamą konsultaciją telefonu. Jos metu atsakysime į klausimus bei supažindinsime su svarbiausiais procesais ir detalėmis. Galutinai išsiaiškinę jūsų poreikius pateiksime brokerių rekomendacijas, remiantis jūsų lūkesčiais, parduodamo NT tipu ir mūsų partnerių brokerių darbo rezultatais!

Jeigu svarstote apie būsto pardavimą ir norite būti tikri, kad jūsų nekilnojamojo turto vertė bus tinkamai nustatyta, registruokitės į nemokamą konsultaciją su mūsų specialistu, kuris padės ne tik rinkos kainą nustatyti, bet ir pasirūpins sklandžiu jūsų būsto pardavimo procesu.